Feit of fabel?

feit of fabel

Fabel. Een tussendoortje dat weinig calorieën bevat hoeft niet perse gezonder te zijn. Zo kun je bijvoorbeeld kiezen voor een rijstwafel met weinig calorieën maar er zitten ook nauwelijks vitamines en mineralen in en omdat het nauwelijks vezels bevat vult het ook niet voldoende en heb je daarna vaak nog trek. Daarom kan je beter kiezen voor een tussendoortje met vezels uit bijvoorbeeld granen, noten, pitten of zaden. Voorbeelden van gezonde tussendoortjes zijn: een volkoren

Lees verder

Currysoep met linzen en kokos

currysoep met linzen en kokos

Ingrediënten voor 2-3 grote kommen 1 grote winterwortel 1 zoete aardappel 2 preien 1 grote ui 2 teentjes knoflook 1 stukje verse gember, geraspt 1 theelepel kurkuma 2 theelepels kerriepoeder 1/2 groentebouillonblokje 1,5 liter water 1 klein blikje voorgekookte linzen 1 klein pakje of blikje kokosmelk flink wat blaadjes verse koriander peper Schil de zoete aardappel en de winterwortel met een dunschilller en snijd in blokjes. Snijd de prei in ringen. Snijd de ui en

Lees verder

Feit of fabel?

feit of fabel groente

Fabel. Voor gesneden groente is een prima alternatief voor ongesneden verse groente. Door het direct te verpakken gaat dit het voedingstoffen verlies zoveel mogelijk tegen. Daarnaast is voorgesneden groente sneller te bereiden en zorgt het ervoor dat je wel een gezonde maaltijd op tafel zet. De voorkeur gaat echter uit naar ongesneden verse groente omdat deze langer houdbaar blijft. Aan de zakjes voorgesneden groente uit de supermarkt wordt (vaak) niks toegevoegd om langer houdbaar te

Lees verder