Amstel Gold Race Voedingstips

Ga goed voorbereid op weg. Je zal merken dat je met een goede voeding voor- en tijdens beter en gemakkelijker presteert. Begin de ochtend met een goed ontbijt en zorg dat er tussen het ontbijt en de start voldoende tijd zit. Minimaal 1,5 uur. Dus eerst ontbijten en daarna pas fiets en kleding in orde maken. Kies bij het ontbijt voor koolhydraten, dit heeft je lichaam nodig om energie te kunnen leveren. Koolhydraten zitten in:

Lees verder

Paastortilla

Ingrediënten voor 2 personen: 2 zoete aardappels 1 rode ui 6 eieren flinke pluk verse peterselie, fijngehakt 100 gram feta Bereiden: Schil de zoete aardappel en snijd deze in dunne plakjes (met een rasp in een keukenmachine gaat dat het best). Schil de ui en snijd ook deze in dunne ringen. Verwarm een scheut olie in een pan en bak de aardappel en ui met wat peper en zout in 5 minuten goudbruin. Klop ondertussen

Lees verder

Couscoussalade met kip en dadels

Ingrediënten voor 1 persoon 100g kipfilet Een eetlepel citroensap Chilipeper 75g coucous 100ml (kippen)bouillon 100g prei 1/2 winterwortel 1 kleine eetlepel olie 5 dadels Bereiden Snijd de kipfilet in smalle reepjes. Maak een marinade van het citroensap en de chilipeper en schep dit door de kip. Laat de kip 10 minuten afgedekt in de koelkast staan. Doe de couscous in een schaal en schenk er de koeken bouillon op. Meng alles goed en laat de

Lees verder