Vegetarische moussaka

vegetarische moussaka

Moussaka is een traditionele Griekse ovenschotel op basis van aubergine, kruiden en gehakt. Voor een dagje ‘zonder vlees’  heeft Priscilla haar eigen vegetarische moussaka bedacht. Lekker voor het weekend om in de oven te schuiven en van te smullen. Ingrediënten voor 2 personen: 1 ui 1 rode paprika 1 teen knoflook 1½ el olijfolie 120 g vegetarisch fijngehakt 140 ml tomatenpuree (blikje à 140 ml) ½ tl kaneelpoeder 50 ml kraanwater 1 aubergine 75 g

Lees verder

Supersnelle pasta in één pan

supersnelle pasta in een pan

Dit supersnelle pasta in één pan is ideaal als je weinig tijd hebt op te koken maar toch gezond wil eten. Gooi alle ingrediënten bij elkaar in één pan en je hebt in 20 minuten een heerlijke pasta op tafel staan. Scheelt ook vaat, ideaal dus. Ingrediënten voor 2 personen: 50 ml light kookroom 50 gram Parmezaanse kaas, geraspt 500 ml water 200 gram volkoren spaghetti 200 gram broccoliroosjes 1 rode paprika 100 gram champignons 1

Lees verder

Bananenbrood met chocolade en kokos

bananenbrood chocolade

Ben jij ook gek op chocolade? Dan hebben wij een ideaal tussendoortje voor jou wat je iedere dag kan eten. De suiker hebben we vervangen door bananen en dadels zodat dit bananenbrood vol gezonde voedingstoffen en vitamines zit. Ingrediënten voor een brood 3 rijpe bananen (met zwarte spikkels) 3 eieren 150g volkoren of speltmeel 60g dadels (3 medjool dadels) 2 tl bakpoeder 50g pure chocola 30g kokosrasp Snuf zout Verwarm de oven voor op 175

Lees verder

(Westlandse) groenten in de hoofdrol

courgette pasta recept

Westland Westland, de regio waar onze praktijk LijfStijl diëtisten is gevestigd is de plek voor groenten. Maar waarom lukt het ons Westlanders dan toch niet om dagelijks aan 250 gram groenten te komen? Regelmatig horen wij in de praktijk dat 250 gram groenten per dag echt wel veel is. Dat klopt. 250 gram groenten is een behoorlijke portie, maar zeker niet onmogelijk om te eten. In dit blog geven wij jou makkelijke en praktische tips

Lees verder

Tortilla’s met gehakt en groente

Lekker, deze tortilla’s met gehakt en groente zonder pakjes en zakjes. Voor 2 personen heb je nodig: 200g gehakt 2 eetlepel mexicaanse kruiden (paprikapoeder, chillipeper en/of cajunkruiden kan ook) 1 klein potje bruine bonen of kidneybonen 1 blikje mais 1 rode paprika in stukjes gesneden 2 eetlepels creme fraische of 1 geprakte avocado 4 handje ijsbergsla in reepjes gesneden 2 tomaten in kleine stukjes 1 komkommer in blokjes Geraspte kaas 4 volkoren op groente tortilla’s Bereiden Rul het

Lees verder

Verlaag je cholesterol zonder medicijnen

verlaag je cholesterol zonder medicijnen

Zeer regelmatig komen er mensen bij ons in de praktijk met een verhoogd cholesterolgehalte. Iets wat je alleen kunt weten, door bloed te laten prikken. Toch is het goed om dit zo nu en dan te controleren, want een verhoogd cholesterolgehalte kan wel gevaarlijk zijn. Vooral omdat je er niets van merkt. Cholesterol is een vetachtige stof in het bloed en in de lichaamscellen. Het wordt voor een groot deel gemaakt in de lever en

Lees verder