Wraps met geroosterde groente

Ingrediënten voor 2 personen: 4 meergranen wraps ½ bakje (pittige) hummus 2 eetlepels crème frase Handje Parmezaanse kaas Handje rucola 4 (tastytom) tomaten ½ courgette 2 winterwortels ½ gele paprika Verwarm de oven voor op 200°C. Snijd de courgette in plakken, de winterwortel in schuine schijven, de paprika in reepjes en de tomaten in parten. Leg alle groente in een ovenschaal of op een ovenplaat en besprenkel met olijfolie, een klein beetje zout en peper.

Lees verder

Noedels met broccoli en cashewnoten

Ingredienten voor 2 personen ongeveer 300g broccoli 1 rode ui 10 champignons 1 paprika 2 handjes cashewnoten 1 eetlepel honing 2 flinke scheuten sojasaus (minder zout) 150g noedels 1/2 limoen (of wat limoensap) chilipeper gember peper en zout naar smaak olijfolie Kook de noedels volgens de gebruiksaanwijzing gaar. Snijd de paprika doormidden, verwijder de zaadjes en snijd in dunne reepjes. Snijd de ui in partjes. Schil de gember en snijd fijn. Verwijder de onderste cm

Lees verder

Koolhydraatbeperkte voeding

Marjolein en Monique adviseren sinds kort ook een koolhydraatbeperkte leefstijl. Deze koolhydraatbeperkte leefstijl kan zinvol zijn voor mensen met Diabetes Mellitus (suikerziekte) of voor mensen die al verschillende pogingen tot afvallen op de ‘normale’ manier hebben gedaan zonder resultaat. Bij het koolhydraatbeperkte dieet kan je gewone voedingsmiddelen blijven eten alleen verminder je de inname aan koolhydraten en verhoog je de inname aan gezonde vetten en eiwitten. Hierdoor zal het lichaam overgaan op de vetstofwisseling wat

Lees verder