Gezonde smoothies voor je kind (en jezelf)!

Groene smoothie voor beginners Ingrediënten – 2 bananen – 1 appel – 1/2 avocado – 1 grote hand verse bladspinazie – ½ liter sinaasappelsap met water (1/2 om ½) Bereidingswijze Snijd de appel in 4 delen en verwijder het stokje en de pitjes. Snijd de avocado door de helft en haal de pit met een lepeltje eruit. Snijd 1 helft van de avocado in parten. De rest van de avocado kun je nog maximaal een

Lees verder

Ovenschotel met bloemkool en kabeljauw

Ingrediënten voor 2 personen: 1 kleine bloemkool (of een halve) 4 aardappelen of 400g krieltjes in schil 1 prei 25ml slagroom, crème fraiche kan ook 1 theelepel kerriepoeder 1tl komijnpoeder 200gr kabeljauwfilet (pangasius of tilapiafilet mag ook) rasp van ½ citroen peper Bereiden: Verwarm de oven voor op 200 graden .Maak de bloemkool schoon en snijd in dikke plakken. Schrob de aardappelen schoon en snijd deze ook in dikke plakken. De prei snijd je in

Lees verder

Wrap variaties

Onderstaande recepten bevatten een aantal dezelfde ingrediënten (wraps, avocado, spinazie, komkommer), maar allemaal op een andere manier bereid. Handig als je alleen bent of om te voorkomen dat je ‘restjes’ weg moet gooien en zo hoef je dus niet 3 dagen achter elkaar hetzelfde te eten! Wrap met tonijnsalade Per persoon: ½ blikje tonijn ½ zakje slamelange of rucola 7 kleine (cherry)tomaatjes ½ komkommer ½ avocado 5 olijven 3 zongedroogde tomaten Geraspte kaas of kaasvlokken

Lees verder