Lekkere en gezonde salades

Supersnelle waldorfsalade Ingrediënten voor 2 personen 150g veldsla 125g gerookte kipfilet 1 appel 1/2 komkommer 1 handje walnoten 1/2 eetlepel mayonaise/halvanaise 1 eetlepel yoghurt Sap van een 1/2 citroen Peper Bereiden Rooster de walnoten kort in een droge koekenpan. Snij de appel en de komkommer in dunne plakjes en snij de kipfilet in plakjes. Maak een dressing van de mayonaise, yoghurt en het citroensap en breng deze op smaak met peper. Verdeel de ingrediënten over

Lees verder

Uitzending 22-5-2014 Veilig en gezond barbecuen

De barbecue mag weer uit de schuur. Barbecueën is gezellig en lekker, maar kan ook buikpijn geven! Om voedselinfectie te voorkomen is het belangrijk om op bepaalde dingen te letten. Daarom hier 7 tips voor een gezellige, veilige en gezonde BBQ: 1.Voorkom bacteriën. Haal producten niet te lang van te voren uit de koelkast, boven een temperatuur van 10 graden vermenigvuldigen bacteriën op rauw vlees zich. Beperk de hoeveelheden die je uit de koelkast haalt,

Lees verder

Pastasalade met geitenkaas

Ingrediënten voor 4 personen: 300 g volkoren penne 3 eetlepels zongedroogde tomaten, uitgelekt 1 blik kikkererwten (400 g uitgelekt), vers mag ook (deze hebben alleen langere kooktijd nodig) 250 g romaatjes, gehalveerd 75 g rucola 150 g zachte geitenkaas 4 eetlepels olijfolie extra virgen 1 eetlepel balsamicoazijn ½ teentje kleingesneden knoflook Bereiden: Kook de penne in een pan met ruim water in ca. 8 minuten beetgaar. Giet af en spoel onder koud stromend water om

Lees verder